Trecerea pentru pietoni

Pentru al doilea an consecutiv, cele 180 de parcări ale magazinelor Lidl au fost amenajate pentru desfăşurarea Campaniei Verde la educaţie prin circulaţie. O campanie adresată copiilor cu vârste cuprinse între 4 şi 14 ani, scopul fiind de a deprinde, prin joc, minimele reguli de circulaţie şi, mai ales, utilizarea corectă a trecerii de pietoni, celebra zebră, copii fiind îndrumaţi de un poliţist. Lumea multă, diversă, care în circa 2 ore prin micul colţ de orăşel s-a perindat cu numeroşi adulţi şi copii. Destinaţiile de tipul şcoală, magazin, loc de joacă erau unite între ele prin treceri de pietoni, rolul copiilor fiind de a asculta şi apoi deprinde modul corect al traversării. Asociaţia noastră a distribuit tuturor celor prezenţi flyere cu această tematică generoasă, dar şi complexă. Ce am mai aflat de la eveniment? Păi, toată lumea prezentă a fost de acord că educaţia rutieră ar fi nimerită să fie deprinsă în şcoli, în special în ciclul gimnazial. Noi ştiam asta, dar am ascultat cu interes, de aici şi paradoxul, şcoala are nevoie de educaţie rutieră, ministerul transformă în materie opţională, o singură dată pe lună, timp de o oră! Asta, în condiţiile în care compelxitatea traficului rutier a crescut în ultimele două decenii de câteva ori!