Euro NCAP - cele mai noi testări de crash

 

 Cea mai recentă sessiune EuroNCAP a evidenţiat numeroase schimbări în notarea unor constructori recunoscuţi în mod tradiţional pentru nivelul ridicat de siguranţă, Renault, spre exemplu. Modelul Kadjar un SUV  din categoria small off road, echipat cu 1.5 dCi a fost notat cu 5 stele din tot atâtea posibile. Practic,  în ordine siguranţa adulţilor, protecţie 89 %, protecţia copiilor, 81%, a pietonilor, 74% şi cea oferită de echipările de siguranţă introduse în notare ulterior, 71%.

Pentru pasageri şi şofer, Renault a avut dintotdeauna o protecţie egală, dar acum testele relevă şi unele rezultate mai puţin reuşite. Spre exemplu, pasagerul din spate are o protecţie la limită pentru torace, în cazul impactului frontal, iar whiplash situaţia este inversă, gâtul celui din faţă este mai afectat decât pentru cel din spate.

Modelul are ISOFIX, deci protecţia ideală este pe laterale, în nici un caz în mijloc, pentru locul faţă, modelul neavând posibilitatea dezactivării airbagului. Modelul este depunctat la impactul cu pietonii pentru faptul că nu dispune de o capotă activă, care nu ar permite lovirea capului acestora cu baza parbrizului. În schimb, modelul are Controlul electronic al stabilităţii, ESC. Una peste alta, Renault nu-şi dezminte preocupările pentru asigurarea unei protecţii egale pentru toţi ocupanţii, doar că uneori şi posibil doar la unele modele, lucrurile să stea diferit.